På  Frati er det dempet belysning og oppmerksomme kelnere. De henter gjør alt for at du skal ha en god opplevelse, enten det er å hente mer drikke, gi påfyll på smør eller spørre om maten smakte bra.

Frati er et naturlig valg av spisested for meg og pappa når vi skal spise litt etter en konsert. Vi blir varmt tatt imot med en gang av en smilende servitør som sjekker lista. Det er helt nødvendig for på Frati er det som regel fullt. Vi er ganske sent ute og spiser rundt 22.30. Det er dempet belysning i lokalet og mange gjester ler og koser seg. Vi får et bort med mye plass for to.

Vi bestiller blåskjell med chilli og hvitløk til forrett. Det smaker fantastisk! Vi får godt brød og smør til. Ofte kommer den søte servitøren bort til oss for å høre om vi har det vi trenger. Det har vi og mer til. Du føler deg hørt, sett og verdsatt på Frati. Det er den følelsen jeg og pappa sitter igjen med.

Så bestiller vi hovedrett. Pappa ønsker å prøve ovnsbakt breiflabb med kreps, reker, hvitvinsaus og ris. Jeg bestiller entrecote di manzo. Retten består av grillet entrecote, grønnsaker, bearnaisesaus og frityrstekt potet. Det tar kort tid før vi får maten. Det smaker nydelig, selv om porsjonene er digre. Pappa klarer så vidt å spise opp sin og jeg har ikke sjans. Jeg spiste jo en litt stor forrett også. Jeg spiser det jeg klarer også er vi klar for regningen. Servitøren kommer fort med regningen og ønsker oss en fin dag videre. Det vet vi at vi vil få siden vi har spist på Frati. Det er lite som kan ødelegge den flotte opplevelsen. Frati består av smilende mennesker som gjør alt de kan for at akkurat du skal ha det bra.